Kevään 1976 riemuylioppilaita oli kiertokäynnillä entisessä opinahjossaan lyseolla juhlan jälkeen. Paikalla 33 entistä lyseolaista.
Arvoisat uudet ylioppilaat
Vuoden 1976 riemuylioppilaat onnittelevat uusia ylioppilaita.
Silloin kauan sitten meitä oli 72. Teitä on 220 ja te olette käyneet läpi kovemman prässin kuin me osaamme kuvitellakaan.
Maailma on nykyään hieman toisenlainen kuin vuonna 1976.
Me elimme ilman matkapuhelimia ja internettiä. Oli meillä silti ihan kivaa. 50 vuoden kuluttua vuonna 2076 on maailma taas ihan toisenlainen. Mitä siihen mennessä tapahtuu, on teistä kiinni.
Te olette tulevaisuus.
Unelmoikaa ja unelmoikaa lujasti, sillä on suuri mahdollisuus, että unelmat toteutuvat.
Lopuksi lainaus taloustieteilijä Sixten Korkmannilta.
”Viime kädessä sivistys ja kulttuuri ratkaisevat sen, miten kansakunta selviää talouden ja politiikan haasteista.”
Paljon onnea uudet ylioppilaat!
Timo Suvisilta
lyseolainen 1976
Lahden lyseon ylioppilasjuhlaa vietettiin lauantaina 30.5.2026 kello 9.00–11.00 Vesijärvi-hallissa (Salpausselänkatu 7).
Juhlan jälkeen kokoonnuttiin lyseon pihalla klo 12, yhteiskuvan otto ja kiertokäynti lyseolla. Oppaana seniorien sihteeri.